Follow Us On Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Results 1 to 3 of 3

Default قــوانيـن اللـعبه و الـمنتدى

الــقوانـــين الخـاصــه باللـــعبه :-
    =============

القوانين الخاصة باللعبه :-

1. أنت الوحيد المسئول عن حسابك فى اللعبة. و لن يتم إرجاع أى شىء إلى حسابك من أموال أو مهارات إلا إذا كان الضرر الواقع عليك بسبب المنظمين. قد يتم ارجاع الرصيد إذا توفرت الأدلة الكافية لدينا .

2.ممنوع إستخدام أكثر من حساب واحد فى اللعبه

3. غير مسموح لأى لاعب الدخول على حساب أى لاعب آخر بأى طريقة مستخدمة مخالفة لطريقة إستخدام العلاقات الموثوقة.

4. ممنوع منعا باتا سرقة حسابات الآخرين أو إساءة إستعمال ما يملكون.

5. ممنوع إستعمال أى برامج مساعدة قد تتداخل مع اللعبة أو تساعدك على اللعب بطريقة أو بأخرى أو تعطيك مميزات فى اللعب عن باقى اللاعبين أو متصفحات المواقع التى تعطى مميزات إضافية فى اللعب عن الموجودة فى الانترنت إكسبلورر أو الفايرفوكس.

6. إذا وجدت ثغره أو أى خطأ فى برمجة اللعبة يجب عليك التبليغ فورا.. إنت معرض للعقاب إذا قمت بالأسائة فى إستخدام هذة الثغرة لتستفيد منها.

7. ممنوع منعا باتا تكرار الكلام بشكل أو بآخر ايا كان. كما أنه ممنوع الأعلان عن أى شىء خاص بك مثل الملاهى الليلية أو الديسكو و غيرها يمنع إعلانها نهائيا فى أى مكان .. مثلا فى ميدان الدردشة أو الرسائل أو سجل الزوار.

8. ممنوع إرسال أى روابط او لينكات أو كتابة أى شىء قد يحتوى على مواد إباحية أو جنسية أو نازية او عنصرية قد تجرح و تهين أو تتحرش بأى مجموعه من البشر أو الأفراد أو تسىء للدين أو الدولة . جميع الحالات المخالفة لهذا القانون سيتم فحصها عن طريق المنظمين و لهم حرية تقرير العقوبة الملائمة حسب حجم المخالفة. ملحوظة : قد يتم التغاضى عن الإهانات البسيطة.

9. أى مدفوعات غير مسجلة على قاعدة بيانات اللعبة لن يتم أخذها فى الاعتبار. نحن غير مسئولين عن اى أموال مفقودة فى مثل هذه الحالات. اذا حدث شىء من هذا القبيل يجب عليك الاتصال بخدمة العملاء الخاصة بخطك المحمول.

10. ممنوع منعا باتا شراء او بيع المهارات و أيضا ممنوع شراء الرصيد من غير الموزعين الرسميين للعبه و الموجودين لديك فى الصفحة الخاصه بالرصيد .

11. ممنوع تماما إنك تقوم بمحاولة خداع المنظمين او حتى القيام بتشتيتهم.

12. ممنوع القيام بإنتهاك التراخيص الخاصه بالحساب و اللعبه

13. مخالفة أى قانون من هذة القوانين بيعرض الحساب الخاص بك للعقوبة التى يتم تحديدها من المنظمين , حصولك على مهارات أو أى إضافات من أى حساب أخر هو بمثابة خروج عن أيا من قوانين اللعبه يعتبر مخالفه لقوانين اللعبه . كل حالة بيتم فحصها و الحكم فيها بشكل منفصل .

14. أى أنشطة إجرامية تخالف القوانين المحلية لبلدك سوف يتم إبلاغها للشرطة .

15. 15. ممنوع استخدام البروكسى أو اى وظيفة أخرى تقوم بعمل تغيير لرقم الأى بى الفعلى الخاص بك .

16. هذه القوانين معرضة للتغيير فى أى وقت أخر .

العـقوبـه :-

=====

1- منـعك من دخولـك اللعبـه لمـده معينـه .. حسـب أيام الدوره .

2- منـعك من دخـولك اللعـبه نـهائيا .

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

الــقوانـــين الخـاصــه بالكـتابـة فى المنتــدى :-
    ===================

1. لـغة الـكتابه المسموح بـها فى الـمنتدى
    Franco Arab اللغة العربية أو
    فــقط .. وفى حالـة وجـود أى مواضيع أو ردود بغيـر هاتيــن اللغتين سيتم مسـح الرد أو الموضـوع فورا

2. ممنوع الشتائم تـماما .. سـواء كـان مع لاعبــين أخريـن .. أو مع المشـرفين .. فأحتـرامك لزميـل لـك نابـع من إحترامك لنـفسك .

3. يرجى التكلم بأدب مع مشرفين المنتدى .. فهـم فى خدمتـك أولا و أخـرا .

4. التأكد من المواضـيع الموجوده فى المنتدى قـبل القيام بالسـؤال .

5. ممنـوع تكرار المواضيع و الردود التافهة...و يرجى عدم الخروج عن محور الموضوع .

6. ممنـوع وضـع اعـلانات عن مواقـع اخري خارج اللعـبة .

7. فى حالة طلب الاستفسار عن سبب الطرد من اللعبة ، يجرى مراسلة من قام بطردك ... المنتدى غير مسئول عن اى تساؤلات خاصة بذلك .

فى حالــة وجـود من يخالـف أى من الـقوانيـن السابـق ذكرها .. سيــتم تحذير الاعـب مـره واحده فقط .

العــقوبـه :-
    =====

1. منـعك من دخولـك المنتدى بنفـس الأسم الذى قـمت بمـخالفة القـوانيـن بـه .
    2. منـع دخولـك من خلال حظر الأى بى
    [ Ip ].. مما يعنـى منـع دخولـك مجددا بأى حسـاب أخـر .

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

يـرجى الألتزام من جميـع الاعبين بكـلا من قوانيــن اللعـبه و المنتـدى .

بالتــوفيــق .
    Last edited by IDaRBaKa; 02-17-2016 at 05:19 PM.

Lightbulb [تحزير لكل المشاركين فى المنتدى [هام جدا

بعد اذن جينيروزو طبعا
    لكل المشاركين فى منتدانا المنور بيكوا حبيتااكد على نقط فى الموضوع الاصلى اوضح نقط مهمه جدا مكانتش موجوده لكل الزوار علشان بس ميحصلش مشاكل احنا فى غنى عنها وبرجاء اتباعها بالحرف علشان كلمه اخر تحزير اللى بتتقال من المشرفيين كتير دى اوعدكوا انها مش هتتكرر تانى و اى مخالفه فيها ايقاف نهائى او موقت . وبعد الايقاف متعملش موضوع تشتشكى من الظلم اللى انت فاكر انك اتظلمته ممكن تبعت رساله خاصه لاحد المشرفين تساله ايه السبب مش اكتر ده لو انت فاكر انك معملتش حاجه بجد وماعتقدش ان فيه حد حد هيسال بعد ميقرأ الموضع ده .
    • لاتتدخل في اختصاص ليس من اختصاصك وانما هو من اختصاص المشرفين
    ومثال على ذلك
    *انت كده بتخالف قواعد المنتدى

*انت هتاخد حظر
    • عدم كتابه عنوان موضوع مناسب لمحتواه سيؤدى لحذف الموضوع بصفه نهائيه وتعرض صاحب الموضوع للحظر
    • لاتخص احد المشرفين او اى لاعب اخربعينه بالرد على موضوعك
    • اذا كنت تريد من شخص واحد فقط الرد على استفسارك او موضوعك ايأ كان محتواه تفضل بارسال رساله خاصه ليه
    • عدم التلفظ باى الفاظ خارجه فيها اهانه للدين من اى نوع ومن قريب او من بعيد والكلام واضح
    • اهانه من اى نوع لاحد المشرفين الذين هم مهمتهم الاولى والاساسيه مساعدتك والرد على استفساراتك ستؤدى الى الحظر النهائى
    الموضوع مثبت علشان الكل يشوفه فبعد ازنكو محدش ييجى يقولى اصلى انا مش عارف ايه وماقريتش كلامك

الجواب هيكون كالاتى : انا مش مسؤول عن انك مكسل تتعب نفسك وتقرأ المواضيع المثبته .

اخير بالتوفيق للجميع مع خالص تحياتى
    Last edited by D4RB4K4; 08-06-2008 at 04:04 AM.
    Failure is something we can avoid only by saying nothing,doing nothing,and being NOTHING !

اضافات هامة في قوانين المنتدي

برجاء عدم التجاهل
    عقوبة التجاهل: حذف او غلق او مسح موضوعك حتي ان كان سؤال و لم يتم الرد عليه
    وان تكررت هتاخد تبيه وبعد كده طرد من المنتدي

1- الاعلان
    ممنوع وضع الاعلان عن اي شئ يختص او لا يختص بلعبة كريمز كما ممنوع الاعلان في التوقيع وسوف تتم تحرير المخالفات مباشرة
    سيتثني من هذا البند مواقع الاله الحاسبة
    ممنوع تكرار المواضيع // ابحث عن اجابة لسؤالك الاول في المنتدي حتي وان لم تفلح مع محركات البحث قم بتصفح سريع للمنتدي لتجد اجابتك

يمنع وضع أرقام الهواتف والجوالات في المنتدى سواء في المواضيع أو الردود أو التواقيع.

2- كتابة المواضيع
    § العنوان // يجب أن يلائم صلب الموضوع وأن يكون واضحاً. في بداية العنوان يجب التعريف
    بمحتوي الموضوع بمعني مش عايزين نشوف ارجوكم المساعدة مشكلة كبيرة او سؤال محيرني
    الموضوع لو مثلاً بتسأل عن المتانة يبقي العنوان مثلاً استفسار عن المتانة وهكذا

§ أكتب عنوان الموضوع بشكل واضح وبدون أخطاء إملائية.
    في المنتدى يوجد محرّك بحث متقدّم. قم بعمل بحث قبل كتابة موضوع جديد.
    مواضيع كثيرة تتكرّر في المنتدى وسبب ذلك هو عدم إستعمال محرّك البحث.
    المواضيع المكررة سيتم تحريرها / حذفها / إغلاقها.
    وذلك لمساعدة اللاعبين الاخرين عند استخدام محركات بحث المنتدي وكمان عشان منشوفش مواضيع متكررة

§ ممنوع منعاً باتاً كتابة موضوع بعنوان فلان يخش بسرعة
    عايز تكلم حد ابعتله رسالة خاصة عايز تتكلم على الملأ يبقي اكتب عنوان ملائم

§ ممنوع وضع عناوين باسم فلان بس اللي يخش
    ده منتدي عام يعني من حق اي فرد يخش ويرد زي ما هو عايز
    وزي ما قلنا قبل كده عايز تكلم عضو ابعتله رسالة خاصة
    نفس النظام مع المشرفين عايز تكلمنا في امر شخصي ابعت رسالة خاصة
    بالنسبة للدعم الفني تبعت فيه موضوعك لو عايز مشرف هو اللي يرد بس
    الدعم الفني للدعم التقني بس يعني مش للشات ولا الكلام ده

§ ممنوع تكرار المواضيع // ابحث عن اجابة لسؤالك الاول في المنتدي حتي وان لم تفلح مع محركات البحث قم بتصفح سريع للمنتدي لتجد اجابتك

§ اكتب موضوعك في مكانه المخصص حتي لا يتم اغلاقه / حذفه / تحريره
    مثال: تقرير في موضوع التقارير ولو عايز عصابة يبقي في اعلانات العصابات

§ المنتدي ده هو منتدي دعم فني وليس منتدي كالمنتديات الترفيهية هدفه الاول والاخير الدعم في اختصاص اللعبة مش عايزين مواضيع واحد يقول عايز تصميم فوتو شوب ولا عايز برنامج ولا نسخة ويندوز الخ
    كمان موضوع ان واحد يحط كلمة شكراً واشطة عليك والكلام ده لا انتهي اللي بيحط درس ده بيحطه للافادة وليس انه مستني كلمة شكراً او اي شئ من هذا القبيل
    مواضيع التحفيذ على الرد سوف يتم التعامل معها
    مثال واحد يعمل درس وفي الاخر يكتب مستني ردودكم وكلمات الشكر الموضوع لو تُرك مفتوحاً وذلك لهدف النقاش وليس لتبادل التهاني والشكر بمعني اخر احنا مش في حارة ولا عربخانة
    المواضيع المخالفة وان كانت مفيدة سوف يتم التعامل معها بـ التحرير / الغلق / الحذف

§ ياريت محدش يكتب ويقول انا لقيت ثغرة في اللعبة قوية و مش عارف ايه ولو المشرفين عايزينها يكلموني على ... الخ
    عايز تبلغ عن ثغرة او بج يا تبلغ يا تبعت رسالة ملهاش حل تاني
    الموضوع المخالف سوف يتم تحريره / اغلاقه / حذفه

§ القوانين في اللعبة مطبقة تمام التطبيق على المنتدي
    يعني مش نشوف مخالفة قوانين في المنتدي زي اللي يكتب الباص بتاعة ولا يجي يقول انا معايا بوت ولا بتاع

§ الاهانات في اللعبة مسموحة مع تحديد عدم سب الاهل ولكن في المنتدي ممنوع منعاً تاماً اهانة اي عضو اخر ولو اهانة بسيطة وحتي لو كانت موجهة له وحده وليس لاي فرد من اهله
    المشاركة المخالفة سوف يتم تحريرها / حذفها / معاقبة كاتبها بالطرد المؤقت او الدائم لا سمح الله

برجاء قراءة باقي موضوع القوانين وذلك لانها هي باقي القوانين
    اي قانون لم يذكر في هذه المشاركة وذكر في الموضوع فهو ساري فهذه المشاركة مجرد اضافات للقوانين واي قانون اتكرر فهو لتكرار الاهمية
    برجاء التقيد بالقوانين حتي لا تتعرض للمسائلة والتعامل مع المشرفين باحترام كامل واسلوب حديث نقي معهم حيث انهم موجودون هنا لمساعدتك
    زمن الـ........ خلاص راااااااااااااح ومن النهاردة هيبقي في تقيد رهييب بالقوانين
    I should be banned!