Follow Us On Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Default طريقة الحصول على بطاقات الكاش يو

الموضوع ده انا عمله علشان الاخ اللي كان طالب ازاي يحصل على بطاقات الكاش وده موضوعه معلش على التأخير بس انا لسه شايف الموضوع النهاردة وقولت مش هاقوم لحد ما اخلصه رغم ان عندي امتحان بكره والله http://forum.thecrims.com/showthread.php?t=10077
    المهم طبعا عمرك ما هتلاقي البطاقات ديه عند البقالين دي بطاقة تسوق انترنت وانا هاكتبلك دلوقتي شرح مختصر عن البطاقات دي وبما انك من السعودية هاقولك من فين تحصل عليها في السعودية وكمان الناس اللي في مصر
    اولا: ده موقع الشركة وفوق على اليمين في الوجهة العربية لو احتجتها
    http://www.cashu.com/
    دي اسئلة مهمة للناس اللي هاتشتري البطاقة لازم تقرأها كويس لأن الشركة تخلي مسؤليتها بعد بيع البطاقة
    ودي اسئلة واجوبة

1. ما هو حساب كاش يو؟
    2. ما هي بطاقة كاش يو؟
    3. ما هو رقم ماستركارد® ؟
    4. كيف يمكنني الحصول على بطاقة كاش يو؟
    5. ما الذي بإمكاني شراؤه باستخدام بطاقة كاش يو؟
    6. ما الذي بإمكاني شراؤه باستخدام رقم ماستركارد®؟

7. لماذا يعتبر حساب كاش يو أأمن من أية بطاقات ائتمان أخرى؟
    8. هل حساب كاش يو الخاص بي حساب بنكي؟
    9.ما هي العملة المستخدمة في حساب كاش يو الخاص بي؟
    10.هل سأحصل على فائدة على النقد الذي أحتفظ به في حساب كاش يو الخاص بي؟
    11.ما الذي سيحصل إذا فقدت كوبون التعبئة الخاص بي قبل استخدامه؟
    12.هل هناك تاريخ لانتهاء صلاحية حساب كاش يو الخاص بي؟
    13.ما هو السؤال السري الذي تطلب مني إجابته في كل مرة أقوم فيها بتغيير معلوماتي الشخصية أو تغيير معلومات حسابي البنكي أو تغيير كلمتي السرية؟
    33.كم يستغرق توفر المبلغ في حساب كاش يو الخاص بي بعد تعبئته بالنقد؟
    الاجوبة

1. ما هو حساب كاش يو؟
    هو حساب يمكنك من خلاله الشراء عبر شبكة الإنترنت. حيث تقوم بفتح هذا الحساب لمرة واحدة ومن ثم تعمل على تعبئته من خلال بطاقات كاش يو المدفوعة مسبقاً.

2. ما هي بطاقة كاش يو؟
    هي بطاقة مدفوعة مسبقاً تمكنك من شراء السلع من مختلف المواقع على شبكة الإنترنت وأنت واثق تماماً من أن عملية الشراء التي تقوم بها آمنة تماماً. ويتم استخدام هذه البطاقات لإعادة تعبئة حساب كاش يو خاصتك. إن بطاقة كاش يو هي حلم المتسوقين على شبكة الإنترنت!

3. ما هو رقم حساب ماستركارد®؟
    هو رقم يمكنك من خلاله الشراء عبر شبكة الإنترنت، ويمكنك الحصول عليه في حال حصولك على حساب كاش يو. يستخدم هذا الرقم إذا رغبت في شراء أية سلعة من مواقع لم تبدأ حتى الآن بالتعامل مع كاش يو لكنها تقبل الدفع عن طريق ماستركارد®، يمكنك بكل سهولة الحصول على رقم ماستركارد والبدء مباشرة بعملية الشراء.

4. كيف يمكنني الحصول على بطاقة كاش يو؟
    للحصول على بطاقة كاش يو لابد من الحصول أولاً على حساب خاص بك مع كاش يو.
    إذا كنت تملك حساباً، فما عليك إلا الدخول إلى كاش يو مستخدماً حسابك والنقر على "احصل على بطاقة كاش يو"، وقم بتعبئة نموذج الطلب، أو قم بالاتصال مع مندوب أرامكس، وستصلك البطاقة التي قمت بطلبها إلى باب بيتك.

5. ما الذي بإمكاني شراؤه باستخدام بطاقة كاش يو؟
    عند زيارتك لموقع كاش يو www.cashucard.com ، اذهب إلى سوق كاش يو، الذي ستجد فيه قائمة ببعض المواقع المقترحة التي يمكنك التسوق من خلالها مستخدماً كاش يو. إن سوق كاش يو وجد لك خصيصاً لتصفح المواقع التي صنّفت حسب خدماتها التي تقدمها أو حسب السلع التي تقوم بعرضها.
    تذكر دائماً أنه بإمكانك استخدام رقم ماستركارد® الذي حصلت عليه من حساب كاش يو للتسوق في المواقع التي لا يمكنك استخدام كاش يو فيها.

6. ما الذي بإمكاني شراؤه باستخدام رقم ماستركارد®؟
    الكثير! لقد قمنا بتوفير هذه الخدمة لتسهيل عملية التسوق عبر شبكة الإنترنت.
    يتم الآن على شبكة الإنترنت ومن خلال العديد من المواقع عمل عروض خاصة للعديد من السلع التي تباع هناك، ونحن نقدم لك رقم ماستركارد® الذي يمكنك استخدامه على أي موقع يقبل التعامل ببطاقة ماستركارد® لتسهيل

7. لأن كاش يو خدمة مدفوعة مسبقاً، وإذا لم تقم بإضافة مبلغاً من النقد إلى حساب كاش يو الخاص بك أو إلى حساب فيزا الائتماني يفوق المبلغ الذي تحتاج لاستخدامه في العملية الشرائية الفورية التي تنوي إجراءها؛ فلن يكون هناك أية مجازفة لأن يتم استخدام حسابك للشراء من قبل شخص آخر، حتى لو تمكن من الدخول إليه
    8.لا، حساب كاش يو الخاص بك ليس حساباً بنكياً. يمكنك حساب كاش يو من شراء السلع والاشتراك بالخدمات المتاحة عبر شبكة الإنترنت فقط، ومن تحويل النقد إلى أصدقائك وأفراد عائلتك وغيرهم
    9.العملة المستخدمة في حساب كاش يو هي الدولار الأمريكي.
    10.لا. لن تحصل على أية فائدة على أي مبلغ تحتفظ به في حساب كاش يو الخاص بك.
    11.للأسف، لن نتمكن من إعادة ثمن الكوبون إليك أو إيقاف أية كوبونات تعبئة كان قد تم بيعها.
    12.نعم. تنتهي صلاحية حساب كاش يو الخاص بك بعد عام واحد من تفعيله. في كل عام، سوف يتم تجديد حساب كاش يو الخاص بك بشكل تلقائي وذلك بعد خصم رسوم التجديد من الرصيد المتوفر.
    13.السؤال السري هو طريقة للتأكد من أنه لا يوجد أي شخص آخر يقوم بتغيير معلوماتك الشخصية، بغض النظر عن الطريقة التي وصل فيها إلى ذلك. سوف يطلب منك اختيار سؤال سري وتزويدنا بإجابته عند فتحك حساب كاش يو الخاص بك، يجب عليك حفظ تلك الإجابة بشكل جيد.
    14.فوراً! سوف يتوفر المبلغ في حساب كاش يو الخاص بك في نفس اللحظة التي تقوم فيها بتعبئة الحساب.
    15.يتم إيقاف حسابك في الحالات التالية:

1-إذا كان رصيد حسابك أقل من دولار واحد عند تاريخ تجديد حسابك السنوي.

2-إذا قمت بإدخال إجابة السؤال السري بشكل خاطئ أربع مرات متتالية. عندئذٍ يجب أن تقوم بتزويدنا بصورة عن وثيقة رسمية خاصة بك لتثبت أنك صاحب الحساب.

قم بمراسلتنا على [email protected] ليتم تفعيل الحساب.

ودي الشركات اللي بتبيع البطاقات في السعودية
    وعلشان محدش يفتكر اني مكرر الصور هى عموما في جميع في مكتبة جرير

ياريت محدش يرد لحد ما اخلص الموضوع

Last edited by MASTEREGYPT; 05-16-2008 at 06:05 PM.

ودي الشركات للناس اللي في مصر

وكده اكون كملت شرحلي واي استفسار انا حاضر وبالتوفيق

Guest

انا عندى نقطـتين ارد بيهم عليك

اول حاجة احنا هنا كرايمز مش الكاش يو
    يعنى اللى عايز يشترى رصيد هو حر يجيب فلوس منين .. احنى مش هنشرح للناس تجيب فلوس ازاى عشان تشترى رصيد فى لعبة
    بالمرة كمان اعملنا موضوع بيقول كيف تشترى موبايل لتشحن رصيد :d
    او علم الناس كل واحد ياخد موبايل ابوه عشان يبعت منو اس ام اس
    طبعا مشكور ان انت اجتهدت و حاولت تقدم حاجة
    بس معلش بقى المرادى طلعت اوت
    احنى بنقدم الدعم الفنى فى الامور الخاصة باللعبة مش بنعمل دعاية لناس تانية
    احنى كده ممكن نطلب منك فلوس مقابل الدعاية دى

تانى حاجة بقى .. انا اللى اعرفه انك لما تيجى تعمل موضوع بتبذل فيه مجهود
    من عصارة افكارك و خبرتك
    او تجربتك ازاى تستخدم وسيلة الشحن
    مش تنسخ موقع و تيجى تقول انا بعمل موضوع

المهم بص .. دا كان رأيى الشخصى وانا سايب التوبيك مفتوح لكل اللى عايز يقول رايه
    وكل واحد حر فى رايه.
    . متزعلش منى يعنى بس انا شايف ان انت كنت تذاكر و تشوف مصلحتك احسن

انا اولا عمري ماهازعل منك لانك من اكتر الناس احتراما في المنتدى ثانيا انا مش بعمل دعاية ولاحاجة وانا ايه مصلحتي مع الكاش يو وانا عملت الموضوع ده علشان كان في واحد طالب شرحه وبعدين انا ممكن اكون نسخت الموقع علشان اوريهم امكان البيع مش اكتر وممكن يكون في حد مش عارف يتعامل مع الموقع (يعني لو انت تعرف غيرك ميعرفش) وبعدين تتدفعوني فلوس ليه انتوا من الطرق اللي سامحين بيها للشحن الكاش يو والدوباي والذهب الالكتروني فلو واحد مثلا مش عارف يتعامل مع الموقع حرام نساعده وبعدين الموضوع دع لمصلحة كريمز لان اكيد لما هاعلمه للناس هايشتروا رصيد وبالتالي كريمز هى اللي استنفعت من الموضوع ده صح ولا انا غلطان وبعدين انا كنت عمل موضوع قبل كده عن شرح لدوباي وانت اللي نقلته بنفسك لموضوع الرصيد ورغم كده مقلتش اي حاجة واحب اوضح في النقطة لو وصلت فعلا زي ما انت بتقول ان اعلم الواحد ازاي يشتري موبايل ويشحن والله عندي استعداد وانا والله ثم والله ثم والله انا مش بعمل الموضوع ده علشان اي غرض ليا علشان اساعد الناس مش اكتر وفي الاخير احب اقولك لو شايف ان موضوعي مخالف امسحه وانا مش هازعل وياريت ياشباب نشوف رأيكوا في الموضوع ده
    Last edited by MASTEREGYPT; 05-16-2008 at 11:21 PM.

الموضوع جمبل أوى والله أنا إستفدت كتير يا صاحبى شكرا على مجهودك

بس يا أخى المشرف المحترم الموضوع جميل وأنا شايف ما فهوش حاجة غلط ومع كل إحترامى ليك أنا شايف إن الموضوع مفيد والأخ مستر إيجبت ما لهوش أى فايدة من الإعلان على كاش يو والله الموضوع جميل وماكنش يستحق كل الكلام دة إلى إنت كاتبة أخى المشرف مع كل إحترامى ليك إنك شايف شغلك كويس وبردة مستنيين الردود

yabn el nas hwa lw byeshra7 ezay teshtery credits men el cashu mkansh el moshref 2al la2
    enma el ragel byeshra7 ezay tgeeb el cashu hena.. w da msh el mkan el monaseb.
    .-=[ TheCrims FIRST Bot HunTeR ]=-.
    What doesn't kill you, It makes you STRONGER.
    Success is like being pregnant. Everybody congratulates you, but nobody knows how many times you got ****ed up !

Guest

Angry

كسم الكاش يو بتاعك دا ياعم

مع احترامي ليك يا اخ حلالا بس انا شارح الاماكن اللي هاتجيب منها البطاقة وطريقة الشحن مش محتاجة زي شحن الموبايل وبعدين مش فاضل غير اني اشتري البطاقة وهااروحلكم لحد عندكم واديهلكوا بطريقة دي ابقى موزع لبطاقات الكاش وانا مش موزع ولا حاجة

klose..afteker en el moshrfeen hay3ala2o 3la el post de..e7na bnetna2esh be e7teram malosh lazma el 3'alat.
    ya master wlahi ana shayef enak fe3lan bzalt mag-hood 7elw..bas ana lesa 3nd ra2ye
    la2en el cashu tosta3mal fe 7agat kteer awy msh crims bas
    ya3ni mayenfa3sh neegy ne3len 3n master card aw visa card hena b7eget en el nas hatest3melhom fe el 7sool 3la el rseed.
    ana fahem weg-het nzarak bas kont b3ala2 3la klamak lma bet2ol eshme3na mwdo3 el daopay...3shan hwa mo5tas be el le3ba w enta share7 tare2et el 7sool 3la el rseed..enma mwdo3 el cashu ana bashkorak 3la el mag-hood bas ana lw moshref msh hasabet el mwdoo3..w keda aw keda el mwdoo3 mfto7 le kol wa7ed y2ol ra2yo be e7teram.
    .-=[ TheCrims FIRST Bot HunTeR ]=-.
    What doesn't kill you, It makes you STRONGER.
    Success is like being pregnant. Everybody congratulates you, but nobody knows how many times you got ****ed up !