Follow Us On Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Default نمط الحساب الثانوي او الرابيت

نبذه عنه :-

النمط ده معمول عشان اللعيبة اللي عايزة تشارك اليوزر بتاعها في اللعبة كلن مش عايزة تستخدم علاقات الثقة Trusted Accounts

حالات ودواعي الاستخدام :-

بتبقي في حالة اللعب في فرق Teams وبيبقي في اليوزرات بتاعتهم الغير اساسية وعشان الفرق دي بتعمل اكتر من 500 يوزر فا معندهاش وقت تعمل علاقة ثقة معاهم كلهم وعشان كده بتقلبهم للنمط الثانوي او الرابيت اما اليوزر الاساسي فا عشان بيبقي واحد فبيبقي مفيش اي مشكلة في استخدام علاقات الثقة فيه

المميزات :-

تستطيع مشاركة اليوزر بكلمة سره الاساسية مع اي عدد من الافراد

العيوب :-

اول حاجة في حالة الحلب لا قدر الله لا يتدخل فريق التحقيقات في الموضوع ولن يتم عقاب الجاني
    ثاني حاجة اليوزر في نمط الرابيت لا يدخل ضمن الترتيبات اي انه لا يفوز باي ميدالية مركز او اي جوائز

ثالث حاجة بعد عمل هذا الاجراء لا تستطيع عكسه بمعنى اخر لا تستطيع ارجاع اليوزر للنمط العادي

وعشان العيوب الكتيرة ديه اصبح هناك تحذير ان اللي يعمل النمط ده يبقي عنده الخبرة الكافية عن الموضوع ويبقي عارف هو بيعمل ايه كويس .

طريقة تغيير نمط الحساب :-

بتفتح الملف الشخصي للحساب بتاعك واول حاجة هتلاحظها ان جنب اسمك في رقم وهو ده ترتيبك على العالم ..
    بتلاقي ايقونه كده مكتوب فيها “تغيير نمط الحساب” تدوس عليها

بتظهر صفحة جديدة تقرا الكلام كويس وبعد كده لو انت لسه عايز تغير اليوزر تدوس على الزر “تنشيط نمط الحساب الثانوي (الرابيت)”

هيظهرلك رسالة ان تم ارسال رسالة للبريد الالكتروني بتاعك

تقوم تفتح الايميل اللي انت مسجل عليه اليوزر وهتلاقي رسالة من كريمز بعونان "تنشيط نمط الحساب الثانوي (الرابيت)" ولو فتحتها هتلاقي جواها رابط هتدوس عليه
    هينقلك للملف الشخصي بتاعك وهيكون تم تغيير نمط الحساب
    ولو لاحظت في الصورة القادمة ان اسم اليوزر مبقاش جنبه رقم بمعنى انه خرج من صفحة الترتيبات خلاص ومبقاش في الاختيار بتاع تغيير نمط الحساب ولا يوجد اي طريقة اخرى لارجاع الحساب وبس ..

Last edited by AFUNA; 02-14-2009 at 04:46 PM.

Guest

لو سمحت يا افيونة عندي استفسار برضو يعني اية عايزة تشارك الحساب من غير علاقات الثقة ياريت توضيح اكتر

وكمان حاسس ان دي بتشجع علي زيادة عدد الاكونت للشخص الواحد

شكرا

اللعيبة حتى لو عملت ايه مش هتبطل تلعب باكتر من يوزر
    وبكده يطلع احنا ميتيين ابونا في الشغل ما بين واحد اتحلب وواحد اتسرق وواحد مش عارف حصله ايه
    عشان كده حتى لو مش عارفين نلغيه بشكل كامل فاحنا بنحاول ننظمه
    وبعدين في فرق ما بين تعدد اليوزرات و مشاركة الحساب
    بيبقي في مثلاً فرق مستحيل انها تعمل علاقة ثقة لـ 500 يوزر فا بيقلبوها لرابيتس بحيث يشاركوها على طوول بكلمة سرها
    اما الاساسي فبيفضل عشان واحد بس سهل مشاركته بعلاقات الثقة
    وبيتشارك بعلاقات الثقة مش بالرابيت مود عشان يفوز بمركز
    I should be banned!

Guest

طيب معلش بس استفسار يا معلم
    في حاجة انا مش فاهمها برضو بالنسبة لحسابات الرابيتس
    يعني ازاي يشاركوها كلمة سرها يعني انت قصدك لو انا عندي 20 يوزر مثلا يعني ممكن اخليهم كلهم بفس الباسوورد بتاع
    الرئيسي ولا نظام هرم مثلا يبقي يوزر اساسي للمراكز والباقي علشان بتحلب منهم انا فهمت من كلامك ان دايما الرابيتس هي حسابات كتير لنفس الشخص بس واحد اساسي يعمل لبية علاقات ثقة والباقي رابيتس بس اية الفايدة من كدة برضو انا الحوار مش متظبط في دماغي
    معلش انا مش خبرة قوي ياريت تفيدني
    Last edited by KARA0KE; 02-16-2009 at 04:00 AM.

المشاركة بنفس كلمة السر يعني بكلمة سر اليوزر الاصلية
    بمعنى اخر
    انت عندك يوزر سجلته على كريمز بتاخد كلمة سر ليه ولتكن مثلاً 12345
    انا عايز العب معاك فيه
    قدامي طريقتين اول حاجة علاقة الثقة ودي هخش بكلمة سر خاصة ولتكن 1010 بيا هتتعملي بس مش هقدر استخدم رصيد اليوزر
    يبقى انا اخش بـ1010 وانت تخش بـ 12345
    الطريقة التانية انك تقلبه رابيت وانا وانت نخش بكلمة سر واحدة وهي الاساسية لليوزر وهي 12345
    وكل ده عشان ممنوع مشاركة اليوزر بكلمة السر الاساسية واللي هي 12345
    الملخص : الفايدة انك لو بتلعب في فرق مش هتعرف تشارك اليوزرات بتاعتك كلها بعلاقة الثقة (صعبة فشخ عليك وعلى اللي بيلعب معاك) وطبعاً ممنوع تشارك اليوزر كده بانك تديني الباص بتاعه عشان كده بنقلبه رابيت طيب بس انت وانا عايزين نكسب مركز باليوزر وانا قبل كده قايل ان الرابيتس مش بتكسب مراكز عشان كده الموضوعد ده بيقي في كل اليوزرات اللي بتساعد اليوزر الاساسي عشان يكسب مركز واليوزر الاساسي بقي نشترك فيه بعلاقة ثقة عادي ..
    I should be banned!

Guest

طيب وهو يعني لما الحساب بيتقلب رابيت طيب ماهو برضو تبادل الباسووردات كدة برضو شغال

وممكن اللي انا عاملو كلمة سر خاصة بية يخش ويغيرها وتبقي زيها زي كلمة السر الاساسية تمام

انما لو مثلا الرابيت دة لما بعمل لواحد باسوورد ويكون لية صلاحيات محدودة من ضمنا انه ميعرفش يغير الباسوورد تبقي كدة فل قوي

شكرا

حتى لو قام بتغيير الباسوورد انت صاحب الايميل بتاع اليوزر يعني عشان يغير الباص لازم يفتح الايميل عشان يأكد تغيير الباص
    ده في حالة الرابيت
    لكن علاقة الثقة هو بياخد باص جديد ومبيبقاش ليه علاقة بالايميل برضو
    I should be banned!

Guest

الفايدة انك لو بتلعب في فرق مش هتعرف تشارك اليوزرات بتاعتك كلها بعلاقة الثقة (صعبة فشخ عليك وعلى اللي بيلعب معاك)
    صعبة لية ؟؟؟

وازاي اعرف قوة تدمير السلاح بتيجي ازاي

معلش انا تعبتك معايا بجد بس استحملني اصل ملعبتش اللعبة من زمان وحصل فيها تطور جامد فشخ

Guest

الا يمكن ازاله هذا الحساب !!؟؟
    اي اريده حساب عادي

Guest

شكرا يا افيونا معلومات جميله

Tags for this Thread