Follow Us On Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11
    Guest

Smile استفسار بسيط

سلام عليكم
    لو سمحتو يا شباب عندي استفسار
    ازاى استغل الفلوس احسن استغلال ؟؟
    يعني انا عندي حوالى 100 مليون زياده
    و عندي اقصي عدد من المصانع و اقصي عدد من الحريم
    هل في طريقه اقدر استغل بيها الفلوس غير كدا ؟؟
    وشكرا مقدما

المخدرات و السفينه

ممكن تشغل فلوسك فى واحدة من الطريقتين اللى حقلك عليهم :-

1- تعرف السفينة اللى جاية حتاخد مخدر نوعه ايه لما تروح ترشى القبطان بالرصيد .. و تفضل راشق نفسك عند تاجر المخدرات تشترى اى كمية تلاقيها عنده من المخدر اللى قالك عليه .. لحد ما يجى ميعاد السفينه اللى حتشيل نوع المخدر اللى انت عرفته مسبقا من القبطان و اللى هو معاك منه المفروض بقى بعد ما اشتريته .. تروح تبيعه عند القبطان بردو بسعر اعلى من السعر اللى انت اشتريته و بالطريقة دى انت شغلت فلوسك و زودت احترامك طبعا

2-
    ممكن تغامر بالفلوس .. و تشترى انواع المخدرات اللى سعرها اصبح اقل من المعتاد .. و انت و حظك بقى .. ممكن تيجى كبسة على المخدر دا و سعره يزيد و تبيع انت بالغالى او ممكن يجى عليه سفينه تكون حتحمل منه زى الحالة الأولى كدا و بردو سعره يزيد و تكسب اكتر

الطريقة الأولى مضمونه .. انما التانيه فيها مخاطرة شوية .
    و ظيط يا برنس
    Regards,
    Generozo
    Support & Abuse Member
    TheCrims.Com Crew

Guest

تسلم ياباشا
    انا بردو بعمل كدا مع السفينه
    لما بعرف اللي جاى ايه ببيع كل المصانع و اشترى المصنع اللي هييجي
    و فعلا بدخل اشترى على قدما اقدر من التاجر

طيب لو سمحت كان عندي استفسار تاني
    ايه فايده تغيير نمط الحساب للرابيت اللي هو الحساب الثانوي ؟؟
    وشكرا مقدما

Quote Originally Posted by amo0or View Post

انا بردو بعمل كدا مع السفينه
    لما بعرف اللي جاى ايه ببيع كل المصانع و اشترى المصنع اللي هييجي

انا مقلتش مصانع خااااااالص .. انا بكلمك عن المخدرات نفسها اللى بتشتريها من تاجر المخدرات .. لكن انك تبيع المصانع بتاعتك كلها و تشترى مصانع من الأول عشان تنتجلك كام يوم بس .. دى فكرة غلط جدا و اكيد حتخسر خسارة التنين

اعيد لك تانى .. مثلا فى يوم 45 فى سفينه امفتامين حتيجى .. تقوم انت رايح على تاجر المخدرات و تشترى من عنده المخدر اللى اسمه امفتامين بس .. ولما تيجى السفينه تقوم رايح بايع كل اللى اشتريته من الأمفتامين دا للسفينه عشان تكسب فيه .. و بالفلوس اللى حتاخدها دى تقوم رايح تشترى المخدر اللى حتيجى السفينه تشيله بعد كدا .. و هكذا ..فى طريقة تانيه كمان ممكن تستخدمها .. لو عند اكتر من حساب فى اللعبه .. ممكن تنقل المخدر اللى فى الحساب اللى فيه المخدر دا للحساب الرئيسى بتاعك بردوا عن طريق تاجر المخدرات .. يعنى حساب يبيع للتاجر و فى نفس اللحظة حساب تانى يشترى نفس المخدر اللى باعه الحساب الأول من التاجر .. دا اسمه انك بتنقل المخدر من حساب لحساب .. و انسى حكاية انك تبيع المصانع دى .. انا معرفكش فيها

ايه فايده تغيير نمط الحساب للرابيت اللي هو الحساب الثانوي ؟؟
    أدخل ع الموضوع دا

حيجيبلك من الأخر
    Regards,
    Generozo
    Support & Abuse Member
    TheCrims.Com Crew

Guest

Quote Originally Posted by generozo View Post
    انا مقلتش مصانع خااااااالص .. انا بكلمك عن المخدرات نفسها اللى بتشتريها من تاجر المخدرات .. لكن انك تبيع المصانع بتاعتك كلها و تشترى مصانع من الأول عشان تنتجلك كام يوم بس .. دى فكرة غلط جدا و اكيد حتخسر خسارة التنين

اعيد لك تانى .. مثلا فى يوم 45 فى سفينه امفتامين حتيجى .. تقوم انت رايح على تاجر المخدرات و تشترى من عنده المخدر اللى اسمه امفتامين بس .. ولما تيجى السفينه تقوم رايح بايع كل اللى اشتريته من الأمفتامين دا للسفينه عشان تكسب فيه .. و بالفلوس اللى حتاخدها دى تقوم رايح تشترى المخدر اللى حتيجى السفينه تشيله بعد كدا .. و هكذا ..فى طريقة تانيه كمان ممكن تستخدمها .. لو عند اكتر من حساب فى اللعبه .. ممكن تنقل المخدر اللى فى الحساب اللى فيه المخدر دا للحساب الرئيسى بتاعك بردوا عن طريق تاجر المخدرات .. يعنى حساب يبيع للتاجر و فى نفس اللحظة حساب تانى يشترى نفس المخدر اللى باعه الحساب الأول من التاجر .. دا اسمه انك بتنقل المخدر من حساب لحساب .. و انسى حكاية انك تبيع المصانع دى .. انا معرفكش فيها

أدخل ع الموضوع دا

حيجيبلك من الأخر
    [/center]

ممم عندك حق
    انا جربتها السفينه اللي فاتت وماحققتش مكسب ملموس
    بيعت نص المصانع وجبت مصانع ماريجوانا وفعلا خسرت جامد

تفتكر لو اشتريت اسكيلزات بالفلوس يبقى كويس ولا ملهاش لزمه ؟؟
    و ايه احسن حاجه اشتريها ؟ انا بشترى ذكاء وتحمل اكتر حاجه

انا عندي كذا يوزر هيفيدنى موضوع نقل المخدرات دا .. الف شكر يا باشا
    تسلم تعبتك معايا

لازم تنسى تماما موضوع انك تفضل تبيع المصانع و تشترى مصانع من جديد فى كل سفينه جاية دا تماما .. لأن كل مصنع من المصانع اللى انت بتبيعها بتخسر فيه .. و الخسارة دى مش حتخليك تحس بالفرق المكسب اللى حيجى لو استخدمت الطريقة اللى قلتلك عليها انك تشترى مخدرات من التاجر .
    يعنى أكدلك المثال اللى قلتهولك .. الهيروين قبل السفينه اللى فاتت دى على طول .. كانت الحبة ب233$ و بعد ما جت السفينه بقت الحبة بـ299$ .. اكيد كدا فهمت انك فى الحبة الوحدة كسبت قد ايه .. ولو كنت بقى شارى ملايين من حبات الهيروين كان زمانك كسبت قد ايه !!؟

خلصنا كدا من موضوع السفينه و المخدرات .. أوعى تعمل كدا !!

بالنسبة للمهارات:-

ليه تشترى مهارات من المستشفى و انت تقدر تاخدها ببلاش .. كل ما بتشترى مهارات من مستشفى انت بتخسر احترام لأنك طبعا بتدفع فيها فلوس .بالتالى الأحسن لك انك متشترتيش مهارات من المستشفى غير للحسابات التانيه اللى هى غير مهمه بالنسبالك . و اديك حتعرف الطريقة التانيه بدل ما تكلف نفسك ع الفاضى .

تقدر تاخد المهارات دى ببلاش عن طريق نقل المهارات الموجودة فى اليوزرات التانيه .. للحساب الأصلى بتاعك .
    يعنى نفس طريقة نقل المخدرات اللى شرحتهالك فى الرد الأول .. حتكون هى بالظبط طريقة نقل المهارات من الحسابات الضعيفه اللى عندك .. الى حساب واحد اللى هو قوى و اللى هو الأساسى بالنسبالك ..دى كدا الفكرة العامة اللى تقدر تاخد بيها مهارات من ابو بلاش من غير ما تشترى و كدا .. بالنسبة للألية بقى بتاعة الموضوع دا .. تعرف ازاى تقدر تعمل دا .. ادخل على موضوع بتاع تعليم اللعبه و انت تعرف طريقة الحلب للحسابات عشان تقدر تسفيد منهم و تكوش على كل المهارات بتاعتهم .

وصباحو قشطه و ميهمكش حاجه
    Regards,
    Generozo
    Support & Abuse Member
    TheCrims.Com Crew

Guest

Thumbs up

Quote Originally Posted by generozo View Post
    لازم تنسى تماما موضوع انك تفضل تبيع المصانع و تشترى مصانع من جديد فى كل سفينه جاية دا تماما .. لأن كل مصنع من المصانع اللى انت بتبيعها بتخسر فيه .. و الخسارة دى مش حتخليك تحس بالفرق المكسب اللى حيجى لو استخدمت الطريقة اللى قلتلك عليها انك تشترى مخدرات من التاجر .
    يعنى أكدلك المثال اللى قلتهولك .. الهيروين قبل السفينه اللى فاتت دى على طول .. كانت الحبة ب233$ و بعد ما جت السفينه بقت الحبة بـ299$ .. اكيد كدا فهمت انك فى الحبة الوحدة كسبت قد ايه .. ولو كنت بقى شارى ملايين من حبات الهيروين كان زمانك كسبت قد ايه !!؟

خلصنا كدا من موضوع السفينه و المخدرات .. أوعى تعمل كدا !!

بالنسبة للمهارات:-

ليه تشترى مهارات من المستشفى و انت تقدر تاخدها ببلاش .. كل ما بتشترى مهارات من مستشفى انت بتخسر احترام لأنك طبعا بتدفع فيها فلوس .بالتالى الأحسن لك انك متشترتيش مهارات من المستشفى غير للحسابات التانيه اللى هى غير مهمه بالنسبالك . و اديك حتعرف الطريقة التانيه بدل ما تكلف نفسك ع الفاضى .

تقدر تاخد المهارات دى ببلاش عن طريق نقل المهارات الموجودة فى اليوزرات التانيه .. للحساب الأصلى بتاعك .
    يعنى نفس طريقة نقل المخدرات اللى شرحتهالك فى الرد الأول .. حتكون هى بالظبط طريقة نقل المهارات من الحسابات الضعيفه اللى عندك .. الى حساب واحد اللى هو قوى و اللى هو الأساسى بالنسبالك ..دى كدا الفكرة العامة اللى تقدر تاخد بيها مهارات من ابو بلاش من غير ما تشترى و كدا .. بالنسبة للألية بقى بتاعة الموضوع دا .. تعرف ازاى تقدر تعمل دا .. ادخل على موضوع بتاع تعليم اللعبه و انت تعرف طريقة الحلب للحسابات عشان تقدر تسفيد منهم و تكوش على كل المهارات بتاعتهم .

وصباحو قشطه و ميهمكش حاجه

انت كفاءه وربنا يا جيــنيروزو
    انا استفدت منك كتير جدااا والله

فعلا عندك حق ف موضوع المصانع دا خسرنى كتير اوي
    هو صحيح لو انا ذكائى اكتر من 6000 انتاج المصنع هيزيد 3 أضعاف ؟؟
    كمان معلش .. انا لما بدخل اشترى مخدرات من التاجر علطول بلاقيها 0
    يعني لو السفينه جايبه كوكايين .. كلما ادخل اشترى كوكايين بلاقيه زيرو مفيش كوكايين عند التاجر
    تفتكر ايه احسن طريقه عشان اعرف اشترى المخدر اللي هتجيبه السفينه

انا دورت على الموضوع بتاع تعليم اللعبه عشان اعرف طريقة الحلب بس مش لاقيه
    لوسمحت حطلى اللينك بتاعه هنا لو لقيته

اتمنى نتواصل دايما عشان استفيد من خبراتك
    و ألف شكر ليك على ذوقك وسعة صدرك يا باشا

انت كفاءه وربنا يا جيــنيروزو
    انا استفدت منك كتير جدااا والله

فعلا عندك حق ف موضوع المصانع دا خسرنى كتير اوي
    هو صحيح لو انا ذكائى اكتر من 6000 انتاج المصنع هيزيد 3 أضعاف ؟؟
    كمان معلش .. انا لما بدخل اشترى مخدرات من التاجر علطول بلاقيها 0
    يعني لو السفينه جايبه كوكايين .. كلما ادخل اشترى كوكايين بلاقيه زيرو مفيش كوكايين عند التاجر
    تفتكر ايه احسن طريقه عشان اعرف اشترى المخدر اللي هتجيبه السفينه

انا دورت على الموضوع بتاع تعليم اللعبه عشان اعرف طريقة الحلب بس مش لاقيه
    لوسمحت حطلى اللينك بتاعه هنا لو لقيته

اتمنى نتواصل دايما عشان استفيد من خبراتك
    و ألف شكر ليك على ذوقك وسعة صدرك يا باشا

حبيت أساعدك يعني حتى يدخل وياسعدك اكتر
    بخصوص.. :
    ---كمان معلش .. انا لما بدخل اشترى مخدرات من التاجر علطول بلاقيها 0
    طبيعي أخي فهناك الكتير يلعب على شكل تيمات (فرق) يعني بيكونو مشترين الكتر من المخدرات ومبيبقاش الكتير
    حتعمل ايه انت عشان تجمع ؟؟ حقولك انت ايضا حتبقى تلعب وتجمع بيوزراتك يعني الرابتس بتخزن من كل مخدر كمية في كلووول يوزراتك وتبقى لما تعرف ايه السفينة الجية تحول الكمية الي معاك لليوزر الاساسي ..
    ولو كنت بتلعب بيوزر واحد بس فدي بتبقى صعبة قليلا يعني حتبقى تغامر وتشتري المخدرات قبل متعرف يعني ممكن تخسر وممكن تربح الربح مش مضمون ..

---طريقة الحلب

الان رغم انك حتشوف مواضيح حلب بس دي قديمة لأنه تم تغيير بعض الاشياء في الشخصيات
    لذلك افضل قبل البدأ بالحلب تغيير اليوزرات كلها لقتال قتلة كده حتسهل قليلا
    طب كيف احلب ؟
    لازم تعرف في الهجوم دي الاساسيات فيه
    القوة + التحمل + الدرع + قوة السلاح
    دي الي بتبقى تحسب بيها وحلب زي معايز يعني اما بطريقة الحب بالعصابة او الفردي
    العصابة لما تحسب قوة العصابة الي لازم تخسر لازم تشوف كده :
    تحب قوة كل يوزر لوحدو ازي الي قلت لك عليه في الاعلى .. متلا لو في اليوزر الاول 300 قوة والتاني 200قوة
    فلازم اليوزر الاساسي يكون فيه 600 قوة متلا عشان لازم يفوز في الهجوم ..
    وطبعا مش لازم يكون اقوى منهم اكتر من النص عشان ميموتوش

اي شيء لم تفهمه محبا بيك اخويا

بالنسبة لموضوع الشراء ده بيكون محتاج سرعة لان في ناس منها اللي بينقل مخدرات من حساب الي حساب عن طريق التاجر و طبعا دول بيغامروا ان لوحد اسرع ممكن ياخد محصولهم و غير ان في بعض الناس بيستعملوا طرق غير شرعية و ياخدوا بان و في ناس منها النت عندها و تاخر السيرفر معاها نسبه قليلة و ده راجع الي انترنت البلد نفسها من الاخر انت و حظك طبعا يا تلحق او لا بس نصيحة لما تحاول تشتري متكتبش الرقم كله الي موجود عند التاجر عشان تكون نسبة انك تشتري عالية لان ممكن اي حد يشتري كميه قليله و بالتالي متقدرش تشتري حاجه و طبعا الوقت يكون ضاع علي ما بال ما تكتب تاني يكون حد سبقك

النصيحه التانية تابع التاجر بيجيلوا كام كل شوية من بعد ال زيرو يعني
    التاجر محصوله لمخدر 0
    ثم
    400000
    ثم 0
    ثم 300000
    ثم
    0
    ثم
    500000
    ثم
    0

كده انت عارف انه بيلعب في مستوي اية
    اعمل تحديث الصفحه كتير و تكون مسجل مثلا
    ctrl + c ب
    200000
    اول ما يجي محصول
    ctrl + v
    enter
    بسرعه و كده فرصتك زادت

خلي بالك ان كل مره بتحاول تشتري سواء اشتريت او لا بتخسر مره من مرات التعامل اليومي مع التاجر
    و الطريقة الي فوق دي عشان تقلل نسبة الخسارة و تحاول تشتري شوية
    هي طريقة تحرق الدم بس مفيده اخر الروند ههههههه

بالنسبة لشراء السكيلز احسنهم هي الذكاء و ده عشان فيدتها اكبر بكتير من الباقي و تاثيرها اقل ضررا
    شرحها دي من عن طريق معادلة حسابية

أهو يا عم ساعق كمل حكاية المخدرات كلها
    فقط كمعلومة لو عايز تحول حتعمل الطريقة دي ..
    لازم تكون فاتح صفحتين يعني صفحة فيها اليوزر الي حتبيع فيه والتاني الي حتشتري بيه
    لازم اولا تحسب الكمية الي انت حتحولها يعني لازم تكون معاك فلوس كتيير في الاساسي
    2- لما تعمل متلا حتبيع من الرابتس 300000 حتبقى كاتب في الاساسي متلو او اقل بشوية يعني انت واختيارك لو انت سريع والنت سريع اكتبو بالكامل وحتبقى تعمل في مكان البيع في الرابتس العدد وفي الفحة الاخرى نفس العدد في اشتري تروح ضاخط على بيع تم تضغط مبااااااااااشرة اشتري يعني في 2 تواني حتتم العملية
    وحتحول المخدرات كلها ..