Follow Us On Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Results 1 to 4 of 4
  1. #1

    Default Feedback, småbuggar och språkfel

    Hej alla trevliga svenska thecrims-spelare och crew!

    Jag har hittat tillbaka till detta spel efter många rundor i dvala och vill först och främst tacka för alla era insatser som fortfarande gör detta till ett så kul och dynamiskt spel. Jag är positivt överraskad av de många förändringarna som skett de senaste 25-30 rundorna, bl a med singelkonto-spel, virtuella gäng och bättre singelrån.

    Jag har samlat på mig rätt många synpunkter under de 2 rundorna jag spelat nu och försöker med denna tråden sammanställa dem. Jag tänkte börja med att göra det på svenska och hoppas på lite respons innan jag översätter delar av det till engelska. En erfarenhet jag dessutom har är att när man skriver långa utläggningar på internationella forumet så får man ett stort antal icke relevanta svar av typen "u big n00b", "bring back rabbits" och "nice midaljs" som inte för dialogen nämnvärt framåt

    Jag delar upp detta inlägg i de 3 delarna nedan:
    *Feedback på spelets upplägg
    *Misstänkta småbuggar och diverse konstigheter
    *Språkfel

    Mvh / Loranga

  2. #2

    Default Språkfel

    Tryckfelsnisse har varit i farten lite här och där och några texter har lämnats orörda lite för länge. De jag främst tänkt på är:

    *Level 10 för pimp "kvinnorkarl" borde vara kvinnokarl
    *Level 7 för rånare "Inborttstjuv" borde vara inbrottstjuv.
    Motor cykelgäng = Motorcykelgäng

    *När man spionerar på någons "senaste attacker" så listas singelattackerna under "Singel-rån". Detta gäller även listan på attacker som står under "loggar"

    *På sidan "byggnader" står det "Tips: Din intelligens avgör hur många byggnader du kan hantera och även byggnadernas produktion."
    Detta stämmer ju inte riktigt. Visst behövs intelligens till en viss nivå för att byggnaderna skall producera maximalt men det är ju toleransen som avgör hur många byggnader som kan innehas.

    *På sidan "sjukan" kan man klicka in sig på "Betala en väns sjukhusvård".
    Där står det bl a: "För bara [krediter] krediter kan du finansiera den bästa sjukvården tillgänglig för en vän"
    Jag antar att det skall stå en summa innanför hakparanteserna?

    Mvh / Loranga

  3. #3

    Default Misstänkta småbuggar och diverse konstigheter

    *Totalsumman för horornas inkomster per dag stämmer ej (alltså där kolumnen "utbetalning/dag" möter raden "totalt"). Den skulle stämma om man bara har en hora av varje sort men jag tycker att den antingen borde summera korrekt alla horornas inkomster/dag alternativt tas bort då den är vilseledande i sin nuvarande form.

    *VIP-paketet och rån. Rullistan av rån har färger som visar chansen att lyckas. Om man väljer ett rån så dyker det upp en ruta som bl a beskriver rånets svårighetsgrad, belöning och chans att lyckas. Rullistan och rutans angivelse av chansen att lyckas stämmer inte överrens. Ibland kan rutan säga att chansen att lyckas är 100% men i rullistan är rånet fortfarande gult. En gissning jag har är att antingen rutan eller rullistan inte tolkar in den ökade rånskickligheten som kommer av yrkesrollen och leveln (?)

    *Langaren: Ordningen för drogerna i "Droger till salu" och "dina droger" är annorlunda. Varför?

    *Titt som tätt blir man "utkastad" ur rave. När man är inne och tex klickar på "köp" så kickas man ibland ut och får meddelandet som ungefär lyder "du är inte inne på ett rave". Oftast är detta inga problem, det är bara att hoppa in igen och köpa nytt knark, men om man redan varit inne och fått en snetripp så har en biljett redan tagits och går därmed förlorad.

    *Vid varje irl-klocktimme verkar sidan tappa minnet. Om man tex har en sida uppe kl 19.59 och skrivit in något i ett textfält och sedan trycker på enterknappen kl 20.00 så laddas sidan bara om och det man skrivit går förlorat.

    Jag använder google chrome om det är till någon hjälp...

    Mvh / Loranga

  4. #4

    Default Feedback på spelets upplägg

    Här kommer kanske det tyngsta inlägget för denna gång. Det är snarare förslag än kritik och jag hoppas på en dialog om dessa punkter:

    *De speciella singelrånen som ibland dyker upp (tex snatta på karnevalen mfl). Jag gillar verkligen idén med dessa rån men svårighetsgraden / utdelningen är inte i linje med de ordinarie rånen. Just nu tex är utdelningen för låg.

    *Rysk knarkkung och motorcykelgäng har krav på psyke men i praktiken innebär det ingenting. Om man försöker sig på rånet utan att ha tillräckligt bra psyke får bara upp ett
    meddelande om att man inte har tillräckligt bra psyke. Varför inte skicka folk till kåken ?

    *Motorcykelgängstötarna resulterar förutom i pengar även i att horor ansluter till ens harem. Hororna är dock nästan uteslutande bland de kassaste och ger ingen större glädje för en spelare som trots allt är av hyfsad rang (kanske skall dessa hororna delas ut till de lägre stötarna?) utan är mest irriterande då man måste köpa på sig flera hooker mansions alternativt gallra ut de kassa hororna då och då....

    *Här kommer min kanske starkaste feedback. Jag uppskattar verkligen det nya ticketsystemet där biljetter bara ackumuleras till en viss nivå. Detta främjar daglig aktivitet. Jag tycker dock att antalet tickets är på tok för högt. För många många rundor sedan höjdes antalet tickets från 8 till 12 per crimsdag. Nu får man 72!! Jag förstår att 12 tickets inte var nog för många av thecrims-spelarna, speciellt inte de som gillade att hunta på rave, men detta problemet löstes perfekt av att ticketen först drogs då man köpte knark (kanonbra och enkel lösning som gjort huntingen mera lönsam. tack för den ). Baksidorna av att varje spelare får 72 tickets per dag ser jag som att dels blir skillnaden mellan "elit"-spelare/lag och vanliga spelare alldeles för stor. Vanliga spelare har inte tid eller lust att lägga en dryg timme per dag på att enbart mekaniskt genomföra rån efter rån och börjar snabbt att se det hela som meningslöst då elit-spelarna drar ifrån i topplistorna, tror jag.
    En annan anledning är att mängden pengar i spelet blir väldigt högt av att det delas ut så många tickets. Detta resulterar bl a i att det nästan aldrig finns knark hos langarn.
    Ytterligare en anledning jag ser är att 72 tickets / dag vattnar ut hela tickets-konceptet. Förr så betydde varje ticket någonting. Nu spelar en ticket ingen roll för 95% av spelarna. Den är bara något som måste spenderas... en enkel överslagsräkning ger att en elitspelare genomför 25000-40000 rån per runda. Rån-captchakod-rån-rave-50-köp-rån........ Detta ger inget annat än en känsla av meningslöshet för merparten av spelarna (eliten kommer alltid att finna sätt att dominera ändå). Mitt förslag är att behålla dagens ticketssystem, men att minska antalet tickets som delas ut till en tredjedel (en ticket var 15:e irl-minut)"

    *Virtual gangs. Fantastiskt fin idé som tyvärr inte riktigt fungerar i praktiken. Rånen går för långsamt att genomföra trots att tillräckligt med folk accepterar stötarna och personer med för låga stats kan gå med i gängen vilket tyvärr gör denna jättefina feature till något som är mera frustrerande än givande. Snälla fixa detta och sätt även upp virtuella gäng för Fort Knox. Virtuella gäng tror jag är en ypperlig grogrund för många nya spelare som därmed kan knyta internationella kontakter.

    Tack så mycket än en gång för era insatser! Hoppas vi ses någon gång här på forumet eller ännu hellre inne på något rave Ha det fint!

    Mvh / Loranga

 

 

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •