Follow Us On Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Page 33 of 33 FirstFirst ... 23313233
Results 321 to 327 of 327
  1. #321
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Saudi Arabia
    Posts
    1,840

    Default

    أهلا بيك معانا من جديد

    للامانة انا المفروض اعمل فيديو كامل عن موضوع المزاد و المعمل و كل حاجه خاصة بيهم لكن للاسف مش فاضى خالص . عموما ان شاء الله البوست ده حيكون شافى و كافى ليك و لأى حد مش عارف ايه هو المزاد او المعمل .

    المزاد هو المكان المسئول عن بيع مكونات المخدرات و اللى انت المفروض بتشتريها من خلال المزاد ده فى حالة أنك كسبته و مكونات المخدرات دى هى اللى انت بتستخدمها علشان تدخلها فى المعمل بتاعك وهو ما يسمى ب
    ( Laboratory ) عشان تنتج مخدرات نهائية تقدر تبيعها لتاجر المخدرات

    المعمل او ما يسمى ب ال Laboratory
    هو زى المصنع بالظبط وظيفته شرحتها لك ولكن مهم تعرف انك تقدر تعمل له ترقيه او تطوير علشان تخلى المعمل ده ينتج فى وقت أسرع و كمان ينتج كميات اكبر . المستوى الرابع هو اعلى مستوى لتطوير المعمل و كمان

    لمعلوماتك بس و هى ان طريقة حصولك على مكونات المخدرات ممكن تكون عن طريق عمل سرقات فردية معينة اللى بيكون موضح فيها ان المكسب هو مبلغ معين من الفلوس و كمية معينة من مكونات المخدرات أو عن طريق المزاد

    نرجع للمزاد - هو بينزل فى وقت معين و له موعد انتهاء معين . وفى شروط معينة كده لازم تبقى عارفها عشان تبقى صايع فى التعامل معاه

    المزايدة مرة واحده فقط للمزاد الواحد - يعنى لو حطيت مبلغ معين فى مزاد معين و لقيت حد تانى زود عليك سعر المزايدة مش حتقدر تزود انت كمان المزايدة
    المزايدة المسموح بها حتى تاريخ هذا البوست هى 5 مرات فى يوم كريمز الواحد - 5 مرات دى اقصد بيها 5 مزادات مختلفة لأن زى ما شرحت ف النقطة السابقة . كل مزاد ليه مزايدة واحده بس من كل لاعب

    طريقة حساب المزاد - ازاى تعرف اذا كان المزايدة اللى انت حتدخلها على المزاد كسبانه ولا خسرانه
    بسهولة ممكن تحسب كمية مكونات المخدرات اللى انت حتاخدها من المزاد و تحسب لما تدخلها فى المعمل عشان تصنعها و تطلع مخدرات نهائية و تشوف سعر المخدر النهائى عند تاجر المخدرات حيبقى بكم بعد البيع و بعد خصم نسبة تاجر المخدرات
    حتقارن بين سعر شراء مكونات المخدرات اللى حتشتريها و بين سعر بيع المخدرات النهائية بعد بيعها لتاجر المخدرات او للمركب و انت ساعتها حتعرف اذا كنت حتبقى كسبان ولا خسران

    أخيرا معلومة مهمة و محورية عشان متخسرش اى مزاد . خليك صايع و ادخل المزاد قبل انتهائة بثوانى و حط السعر اللى محدش يقدر يعلى عليك بيه و الا حيكون خسران
    امشى بالمثل اللى بيقول من يضحك أخيرا . يضحك كثيرا

    يارب يكون الموضوع كده واضح و مشروح بشكل كامل متكامل

    بالتوفيق

  2. #322

    Default

    متشكر جدا ليك طبعا شرح وافي ،، عندي سؤال كمان ازاي احسب المكونات هتنتجلي كام مخدر نهائي ،، يعني لو عندي مليون مكون افيون هينتجلي كام مخدر افيون ؟

  3. #323
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Saudi Arabia
    Posts
    1,840

    Default

    النسبة هى 0.334
    يعنى مكون الافيون معاك منه مثلا 3 مليون
    يبقى حينتجلك أفيون نهائى 1,002,000

    المعادلة هى ان مكونات المخدرات لمخدر معين مضروب فى 0.334 حتديلك كمية المخدر النهائى
    تطبيق النظرى على المثال السابق فى المعادلة الأتيه
    3,000,000 * 0.334 = 1,002,000

    انت تقدر تعرف المعلومة دى بنفسك . لو دخلت على المعمل بتاعك و كان عندك اى كمية من اى نوع من مكونات المخدرات و دخلتها فى الخانة المخصصة للانتاج . حتلاقى الرسالة اللى ظهرتلك هى كمية المخدرات اللى حتكون جاهزة كمخدر نهائى للبيع لتاجر المخدرات و حيعرفك كمان ان انتاجها حينتهى امتى

    بالتوفيق

  4. #324

    Default

    السلام عليكم .... خو مافيش طريقه اضبط بيها شرب الهروين .... يعني انا مثلاً ببدأ ب 12 وحده ولما الاقيهم بيعملو 99% بروح ضارب 13 في المره اللي بعدها وهكذا .... بس اوقات كتير بروح المستشفى ... فهل في طريقه سريعه اعرف أخد قد ايه وامتى ازود ؟؟

  5. #325
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Saudi Arabia
    Posts
    1,840

    Default

    و عليكم السلام

    كل مخدر بيأثر على نسبة زيادة الطاقة بتاعتك . أقوى مخدرات هو الهيروين بتاخد منه 12 و بتلاقى الطاقة اصبحت 100% ولكن خد فى اعتبارك ان كل ما بتدخل خمارات و بتضرب مخدرات حتلاقى نسبة الادمان بتاعتك بتزيد من 1 الى 2 و هكذا و فى كل مرة هى حتكون السبب ان ال 12 حتة دول مش حيأثرو معاك و مش حتقدر توصل إلى 100% طاقة بعد كم مرة . ولازم تزود الجرعة بتاعة الهيروين . أو تقلل ادمانك من المستشفى.
    انت لو بتحب تضرب هيروين فى خمارتك . يبقى الافضل انك تحفظ انت بتضرب كم حبة عشان مع تسلسل الطاقة بالتزامن مع نسبة الادمان بتاعتك
    مثال : لما تكون نسبة ادمانك 0 - يبقى و انت داخل الخمارة حتاخد 12 عشان تبقى طاقتك 100% من مرة واحدة
    لما تكون نسبة ادمانك 2 او 3 يبقى و انت داخل حتاخد 13 عشان الطاقة تبقى 100% من اول تعامل و متبقاش مضطر انك تستنى فى الخمارة كتير عشان تزود الطاقة بتاعتك اكتر.

    بالتوفيق

  6. #326

    Default

    Quote Originally Posted by Generozo View Post
    و عليكم السلام

    كل مخدر بيأثر على نسبة زيادة الطاقة بتاعتك . أقوى مخدرات هو الهيروين بتاخد منه 12 و بتلاقى الطاقة اصبحت 100% ولكن خد فى اعتبارك ان كل ما بتدخل خمارات و بتضرب مخدرات حتلاقى نسبة الادمان بتاعتك بتزيد من 1 الى 2 و هكذا و فى كل مرة هى حتكون السبب ان ال 12 حتة دول مش حيأثرو معاك و مش حتقدر توصل إلى 100% طاقة بعد كم مرة . ولازم تزود الجرعة بتاعة الهيروين . أو تقلل ادمانك من المستشفى.
    انت لو بتحب تضرب هيروين فى خمارتك . يبقى الافضل انك تحفظ انت بتضرب كم حبة عشان مع تسلسل الطاقة بالتزامن مع نسبة الادمان بتاعتك
    مثال : لما تكون نسبة ادمانك 0 - يبقى و انت داخل الخمارة حتاخد 12 عشان تبقى طاقتك 100% من مرة واحدة
    لما تكون نسبة ادمانك 2 او 3 يبقى و انت داخل حتاخد 13 عشان الطاقة تبقى 100% من اول تعامل و متبقاش مضطر انك تستنى فى الخمارة كتير عشان تزود الطاقة بتاعتك اكتر.

    بالتوفيق

    الف شكر ياريس

  7. #327

    Default

    لو سمحت في مشكله لما بشتري خماره مابعرفش احط سعر المخدر ولا سعر دخول الخماره .... اقدر بس احط حد الاحترام المسموح

    1.jpg

 

 

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •