Follow Us On Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Page 1 of 37 12311 ... LastLast
Results 1 to 10 of 362

Default دليل تغيرات روند 81

دليل تغيرات روند 81

تمت إعادة صياغة واحدة من اساسيات اللعبة : الشخصيات -
    تمت إزالة الشخصيات واستبدلت بنظام نقاط المهارات عند دخولك للعبة لن يكون هناك اي تحديد لشخصيتك
    و في كل مرة تقوم بإكمال مستوي ستتلقي نقاط المهارة التي تقوم بتوزيعها بين المهارات المختلفة
    وهناك مهارات جديدة في هذه الدورة والتى تمكنك من تحسين وزيادة المهارات المستلمة من السرقات
    الملاهي الليلة ( الخمارات ) رجعت لشكلها القديم مرة تانية وتقدر تحدد اقصي احترام لدخول خمارتك لكن متقدرش تحدد اقل احترام -
    نسبة المكسب والخسارة في هجوم العصابة من < 2% - 3% > من المهارات -
    زعيم العصابة يقدر يختار خاصية طرد تلقائي لضحية هجوم العصابة -
    تقدر تهجم علي اللاعب مرتين هجوم فردي كل 6 ساعات -
    الضحايا من اللاعبين المحظورين لن يتم حذفها -
    مكافآت كل السرقات تم تخفضيها -
    TheCrims.com Crew

Good friends are like stars.
    You don't always see them,
    but you always know they are there.

Guest

Default العصابة

ياريت حد يشرحلى ايه هى العصابة و بتعمل ايه و المميزات و السلبيات و فيها سرقة ولا ايه الكلام بالظبط فى العصابات دى

العصابة جزء اساسي من اللعبة من غيرها تقريبا مش هتعرف تكسب او يكون عندك احترام عالى
    لان سرقات العصابة زي - اهرامات الجيزة - بيل جيتس - ملك بترول دبي - عادل امام - المنظمة الماسونية
    بتجيب كاش اعلي بكتير من السرقات الفردية
    والاحترام بيتكون من كاش + مهارات
    العصابة كمان فيها جزء مهم جدا وهو التحديثات (Upgrades)
    التحديثات دي زي صندوق تبرعات لتحسين مستويات العصابة
    - عدد اعضاء اكتر للعصابة -
    - فلوس اكتر في سرقات العصابة -
    - فرص اعلي للفوز في الهجوم -
    - زيادة المهارات من التمارين -
    كل مرحلة بتعديها العصابة ليها نسبة مكتوبة
    يعنى بعد ما تتبرع في المقر الرئيسي وتخلص المستوي الاول هتلاقي العصابة تقدر تعزم فيها 10 وبعد ما تخلص المستوي التاني تقدر تعزم 15
    وهكذا
    بالنسبة للتمارين لو خلصت اللفل الاول هتلاقي المهارات من التمرين زادت عند كل اعضاء العصابة
    وهكذا بالنسبة لفلوس السرقات
    وبالنسبة للهجوم كل ما تخلص مرحلة بتاخد قوة اكتر للعصابة في الهجوم
    دة بالنسبة للتحديثات والايجابيات
    وكمان في العصابة ممكن بتقابل واحد ف خمارة اقوى منك لو ضربته فردي بتخسر ف بتحاول ترفع عليه هجوم عصابة وتلم صحابك وتضربوه كلكم مع بعض
    دة طبعا بعد ما تتجسس عليه وتتأكد انو مش ف عصابة او ف عصابة انت وصحابك تقدرو تكسبوها
    من ضمن السلبيات بتاعة العصابة انك ممكن تسيب اليوزر في العصابة بتاعتك وتدخل تنام تفتح الصبح تلاقي اليوزر متصفر
    ( محلوب )
    في ناس بتحط جواسيس في العصابات علشان تضربها والاعضاء قافلين وياخدو الباور بتاعهم
    بالتالي انت تحاول انك متنامش في عصابة غير لما يكون عندك ثقة جامدة في الليدر والاعضاء كلهم
    ومتدخلش اي عصابة برضو وانت متعرفش الليدر بتاعها والناس اللى فيها
    لو عاوز تدخل ادخل خلص السرقات بتاعتك واخرج الا لو كانت عصابة مشهورة وليها اسم وانت بتلعب معاهم من كذا روند وعارفهم
    لكن في خاصية جديدة الروند دة في العصابة وهي انك تقدر تطرد العضو اللى اتهجم عليه بعد اول هجوم طرد تلقائي
    واخيرا العصابة بتاعتك لو اخدت ترتيب اول عالم
    كل اعضاء العصابة هياخدو مدليات انهم كانو في العصابة الاولي
    Last edited by Spark; 06-01-2016 at 08:59 PM.
    TheCrims.com Crew

Guest

Default الموضوع ده مهم جدا من واحد بيحب اللعبه ارجو الاهتمام من المنظمين

اعرفكم بنفسى انا عمرو ادريانو كنت بلعب اللعبه ده من زمان جدا تقريبا كان من الروند 26
    واخر الدورات اللى لعبتها كويس كان الدوره 31 وده اخدت فيها مركذ تانى على مصر بعد
    المركذ الاول اللى كان egystyle
    باختصار اللى عايز اقوله ان ايام الدوره ال 23 و ال 31 فى الفتره ده كنت تلاقى اكتر من
    2000 لاعب اون لاين
    انهارده انت بتلاقى اللاعيبه الاون لين حوالى 200 الى 650
    وده راجع لاسباب كان منها
    - اللعب بالربتس عشان تقدر تعمل قوه اكبر ودلوقتى اللعبه حلت المشكله ده لان فى ناس مش كانت تعرف تعمل الشغل ده وده حاجه كويسه من المنظمين انهم فكرو فى حاجه زى ده
    - تانى حاجه ان كان زمان الخيانه كتيره جدا الواحد بعد ما يتعب ويسهر فى اللعبه يعمل علاقه مع حد عشان يدخل عصابه يلاقيه اتهجم عليه مجرد انو يعمل علاقه والحمد لله برضو المنظمين حلو المشكله ده
    - ثالثا من الحاجات اللى قللت عدد المشتركين دلوقتى ان الواحد ممكن بكله سهوله يجيب قوه كويسه بس بيقابل مشكله كبيره انو مش عندو علاقات فى اللعبه عشان يقدر يدخل يلعب فى عصابه كويسه
    - رابعا حتى لو دخل عصابه كويسه ممكن الدوره ده لو نام وهو بيعمل تمرين فى اللعصابه او ساب الاكونت بتاعو جوه العصابه يصحه الصبح يلاقى الاكونت بتاعو اتحلب وده عشان فى ناس تانيه هى اللى بتتحكم فى العصابات
    وده اللى حصل معايا انهارده المشكله مش فى ان الاكونت اتحلب لا فى داهيه المشكله ان حاجه زى ده بتخلى ناس تكره اللعبه من الاساس
    انا عارف انى طولت عليكم بس انا بقول الكلام ده من حبى فى اللعبه وعشان كده انا هعرض حلول واتمنا ان حد من المنظمين يهتم ويرد عليه
    - اولا التمارين
    التمارين مينفعش انى اربطها بالعصابه يعنى لو انا مش فى عصابه بعمل تمرين اخد فيه 4000 ولو دخلت عصابه هرم باخد 9000 كده احنا بنخلى ناس تتحكم فى ناس
    وحل الموضوع ده ان التمرين مرتبط بالمستوى كل ما المستوى يزيد كل ما قوه التمرين تزيد
    ثانيا السرقات
    السرقات انا عندى ناس بتقدر تجيب قوه كويسه ومش بتعرف تدخل هرم لمجرد انهم مش يعرفو حد يدخلهم ليه مش نوفرلهم حلول السرقات الفرديه اخلى فيها البديل للهرم
    يعنى لو الهرم بتجيب فى السرقه 3000000 ب 25 طاقه اوفر سرقه فرديه توفر نفس الفلوس بنفس الطاقه بحيث ان اللى مش عارف يدخل عصابه مش يزهق من اللعبه ويسبها ويكره اللعبه
    بالنسبه للى بيقدر بيدخل عصابه هرم وعندو علاقات بس وقتو وشغلو مش بيساعدو انو يبقه متواجد وقت السرقه والاعضاء متجمعين بيلاقى نفسو برضو مش قادر يعمل حاجه ويبدا يزهق من اللعبه
    فانا شايف ان الحل الامثل للموضوع ده هو اننا نوفر سرقات فرديه توفر نفس الفلوس بنفس استخدام الطاقه
    رابعا العصابات
    الدوره ده لما اى حد بيقدر يوصل لخمارة اى حد بسهوله بدات الخيانه فى اللعبه تزيد يعنى زى اللى حصل معانا النهارده واحنا فى العصابه نلاقى الصبح ان العصابه مجموعه من الاعضاء قامو بحلب العصابه لصالحهم
    وده نتيجتو مش اننا خسرنا الدوره ده لا بالعكس اللعبه هى اللى خسرت مجموعه من اللاعبين مش هتفكر تلعب تانى لان اللعبه كده هتبقه ممله بعد ما اتعب واسهر والقى تانى يوم ان كل تعبى ناسى ضربتنى على قفايه عشان للاسف المنظمين
    ربطين التمارين بالعصابه فالحل للموضوع ده مش صعب هو سهل جدا
    اولا ممكن نضيف الدوره الجديده ان اى واحد فى عصابه لو هيدخل تمارين او هينام ويسيب الاكونت فى العصابه يعمل حاجه زى حمايه للاكونت ان لو حصل هجوم للعصابه او اى خيانه من بعض الاعضاء مش هيقدر يعمل حاجه مع الاكونت اللى عامل حمايه
    ثانيا الدوره هى الوحيده اللى تبقه مسئوله عن العصابات بمعنى ان محدش من الاعضاء يقدر يعمل عصابه لا العصابه هى اللى اللعبه محدداها واللى عايز يدخل يسرق هرم يدخل العصابه اثار برضو يدخل عصابة اللعبه وقبل ما الدوره تنتهى ب 10 ايام من اللعبه يقدر اى اكونت يعمل عصابه عشان نقدر نشوف من العصابه اللى هتقدر تاخد ترتيب على مستوى العالم
    الكلام اللى انا بقوله الله اعلم هياخد اهتمام من احد او لا بس الكلام ده انا قولته عشان بعد 10 دورات كمان مش نلاقى عدد المشتركين الاون لين فى اللعبه بقو 25 او 50
    واتمنا الاهتمام والرد من IGoGo or IDaRBaKa
    Last edited by ADrIaNOoOo; 09-27-2015 at 03:37 PM.

السلام عليكم

اولا شكرا لاهتمامك واقتراحاتك لتطوير اللعبة
    بالنسبة لموضوع الرابتس فاحنا حاليا عندنا نسختين .. النسخة العادية ودى مانيفعش تلعب الا بحساب واحد والنسخة الكلاسيك ودى مسموح فيها باى عدد من الحسابات (نظام الرابتس)

بالنسبة للتمارين
    حاليا فى مركز العصابة فى تبرعات لتطوير التمارين والسرقة والهجوم .. عشان كدة لازم يبقى فى مهارات اكتر من التمارين كل ما تتطور مستوى العصابة ,, اللعبة فى الاساس معتمدة على اللعب الجماعى والعصابات فطبيعى يكون فى مميزات اكتر للعصابة
    وكمان دلوقتى المووع بقى اسهل من الاول انك تعمل عصابة قوية وتنافس بيها وممكن تكسب توب جانج كمان ,, لان الاول كانت العصابة معتمدة على الاحترام فكان الاوائل هما اللى بيعملوا عصابة ويكسبوا بسهولة لكن دلوقتى نظام النقط والتبرعات وتطوير العصابة خلى فى منافسة اكتر بين العصابات والموضوع بقى اسهل

بالنسبة للسرقات
    احنا عملنا عصابات افتراضية عشان الموضوع دة .. تقدر تدخل العصابات الافتراضية تسرق براحتك وانت فى امان لان العصابة محمية من الحلب

بالنسبة للعصابات
    والخيانة الطبيعى انك طالما هتقفل الاكونت تخرج من العصابة اللى انت فيها عشان تكون فى امان او لو العصابة بتاعتك يبقى ما تسيبش فيها الا الناس اللى انت واثق فيها وضامنها ,, احنا حاليا عملنا خاصية جديدة اسمها Trusted members
    ودى عشان لو انت سبت العصابة تقدر تدخلها تانى فى اى وقت حتى لو الزعيم قافل طالما هو ضايفك لل Trusted members

بالنسبة لموضوع حماية الاكونت انا شايفها فكرة كويسة وهبلغ المطورين بيها عشان يشوفوا لو ممكن تتطبق

بالنسبة لان العصابة تتعمل اخر 10 ايام بس دة طبعا ماينفعش خالص لسببين :
    1) العصابة محتاجة وقت عشان تتطور والنقط بتاعتها تزيد وترفع مستوياتها ودة مستحيل يتعمل فى اخر 10 ايام بس
    2) لان زى ما قولتلك العصابات الافتراضية موجودة لكل الناس اللى مش عارفة تدخل عصابات عادية او خايفين من الخيانة

شكرا مرة تانية لاهتمامك بتطوير اللعبة
    Last edited by MoDyRuLeZ; 09-27-2015 at 04:15 PM.

Guest

شكرا جدا على الاهتمام بالموضوع يا مودى
    بس الفكره انا عارف ان فى كريمز كلاسك بتتلعب بالربتس لا الفكره اللى انا قصدى عليها ده لعبه اون لاين اهم مكاسبها هو ان عدد المشتركين والزوار يزيد مش يقل عشان كده كنت بقترح ان ليه التمارين برضو مش تبقه مرتبطه بالمستوى ده اولا وثانيا ليه مش نخى فيه سرقات فرديه بنفس فلوس الاهرامات وبنفس استخدام الطاقه عشان انا لو مش قادر ادخل عصابه يبقه اللعبه بالنسبالى مش ماتت
    ثالثا بالنسبه للعصابات بتاعت اللعبه نفسها لو هتاخد بالك يا مودى العصابات ده اول 20 يوم من اللعبه بس الناس بتهتم بيها وبعد كده تحس انها مش ليها اى لزمه فى اللعبه
    ليه العصابات ده مثلا مش تبقه مدعمه اكتر باعضاء وهميين مثلا
    انا دلوقتى لما باجى ادخل عصابه منهم مش بلاقى غيرى مثلا انا وزعيم العصابه الوهمى وانتظر لحد ما يدخل 9 اعضاء تانيين عشان نسرق هرم محدش يدخل بالتالى انا هطلع منها لان وجودى فيها ملوش اى لزمه
    ليه مش تعرض مثلا على المطورين ان عصابات اللعبه برضو بدل ما فيها عضو واحد وهمى اللى هو الزعيم يبقه فيها 8 والعصابه مجرد ان يدخل فيها اربعه السرقه تشتغل وكل ما العدد الطبيعى يزيد كل ما الاعضاء الوهميه تقل فى السرقه
    بحيث ان فى اى وقت ادخل اشوف 3 اصحابى ونشتغل بدل ما ندور على 10 اعضاء لانى لو معايا 10 اعضاء الاسهل انى اعمل عصابه احسنلى واشتغل بيها لكن احنا بنشوف حل للناس اللى مش عندها علاقات فى اللعبه كتير تساعدها فى اللعب

عندك حق واحنا بنحاول دايما نوازن بين السرقات الفردية والعصابة
    لو تاخد بالك سرقة موتوسيكلات تقريبا بتدى نفس الفلوس بتاعت الهرم بس الفرق فى الطاقة طبعا + ان فى ايام كتير بيكون فيها تعزيزات الشرطة والفلوس من السرقة بتكون اكتر
    كمان فى ايام بيكون فيها سرقات مميزة بتحتاج صعوبة اعلى وبتديك فلوس اكتر زى Santa Claus / Chuck Norris

بالنسبة للعصابات الافتراضية
    انا شايف ان دى فكرة كويسة اننا نزود الاعضاء الوهميين ويقلوا كل ما حد جديد يدخل العصابة .. انت شايف الاحسن ان يكونوا كام عضو وهمى مثلا ؟

شكرا ادريانو علي الاهتمام
    احب اوضحلك نقطة ان فكرة عمل سرقات فردية موازية لسرقات العصابة - هتقتل فكرة العصابة نهائياً
    موضوع الحلب دة مسمتر كل يوم ومعظم الناس بتتحلب - اعذرني دي غلطتك انك تسيب اليوزر ف العصابة
    اعتقد ان معظم كلامك هيوقع ضرر كبير علي العصابات ف اللعبة
    بالنسبة للتمارين او للسرقات
    كل حاجة زي ما ليها ايجابيات ليها سلبيات
    وأى حد راجع من زمان طبيعي انو يتعرض للمواقف دى
    حاول انك تعمل اصحاب وتعمل عصابة خاصة بيك
    مع العلم في خاصية جديدة الروند دة ان اي عضو يتهجم عليه ممكن يتطرد تلقائي من العصابة
    + الخاصية اللى مودى مشكوراً وضحها ليك وهي خاصية العضو الموثوق ف العصابة
    وشكرا ليك مرة تانية علي اهتمامك وهيتم عرض مقترحاتك زي ما مودى وضحلك
    TheCrims.com Crew

Guest

انا شايف ان فكرة الاعضاء الوهميين فى الهرم لو تبدا من 8 اعضاء كويسه جدا جدا وهتسهل على ناس كتير اللعب وانها تدخل هرم بسهوله

Guest

تسلم يا دربكا انا فعلا مش زعلان على الحلب لان ده عادى بس انا بتكلم عن واقع ان فى ناس كتير فعلا بتسيب اللعبه بسبب حاجات زى ده

Tags for this Thread