Follow Us On Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube

View Poll Results: إيه رأيكم في الترجمة ؟؟

Voters
14. You may not vote on this poll
  • فيها اخطاء كتييييييييييرة

6 42.86%
  • حلوة فل الفل

8 57.14%
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Default التـــــرجمـــه

السلام عليكم

يا شباب إحنالازم نعرف رأيكم فى اللغه العربيه اللى معمول بيها اللعبه .. طبعا حالالا واضح أوى انه تعب فى ترجمة اللعبه للعربى لما أدخل و الاقى ان اكتر من 1600 جمله مترجمه .. أى نعم انا كنت مترجمهم زمان .. لكن هو كمل على شغلى لأن زادت الجمل كتير أوى .. وانا بكمل المسيره معاه بردو

لو فى أى تعليق على أى كلمة باللغه العربيه يا ريت تبلغونا بيها علشان نحاول نصلحها قبل بداية الدوره اللى جايه

مشكلة حرف الشين .. انا بلغت بيها المنظمين .. يعنى متعتبروش ان مشكلة حرف الشين دى فى الحسبان .. لأنى عارفها .. وبلغت عنها .. لكن مش عارف هما ليه عاجزين عن حل المشكله اللى بتحصل فى كتابة الحرف دا

انا عايزكم هنا .. لو فى كلمات مترجمه غلط .. أو حرف مكان حرف .. او كلمات مش مفهومه

المطلوب بس .. ان الشخص اللى يقولنا على الموضوع دا .. يقول هى موجوده فى أى جزء من اللعبه و الكلام اللى مكتوب فيها إيه .. و تصور الاعب نفسه و رأيه فيها إذا كانت صح ولا تتغير ولا إيه

سورى يا بكر إنى شلت الرد بتاعك .. لأن الأستطلاع دا كان إضافه مش فى مكانها .. و إتحذفت .. و علشان ردك كان مبنى على الأستطلاع أنا حذفت ردك .

عموما لو عايز ترد هنا تانى طبعا براحتك .. و يا ريت لو كان فى أى ملاحظات أو حتى أى ملاحظات من اصحابك .. تنقلهالنا هنا يبقى تمام

أسف للى حصل و بالتوفيق

Guest

msh 3aref b2ah

bs goz2 kpeer mn klamy mkansh 3la elastfta2 ana kont b2ool mol7zaty w ya rb tkoon fhmt asdy b2ah w 5las msh mohem tetshal aw l2

el 5olasah mn klamy
    enak mt3tmdsh 3la r2yak entah bs fel trgmah 3shan t3'ty kol el aazwa2

thx

Quote Originally Posted by MrBakR
    enak mt3tmdsh 3la r2yak entah bs fel trgmah 3shan t3'ty kol el aazwa2
    قصدك إيه .. انا بجد مش فاهم .. وقول اللى عندك عادى بصراحه

يمكن تقصد الكلام اللى فيه شتايم زياده عن اللزوم اللى عملت مشاكل زمان ؟

Guest

الترجمه بتاعت زمان دي كانت جامده من متع الجيم ومستحيل هتكرر طبعا عشان المشاكل اللي عملتها وانا بكلم بعيد عن النقطه دي

انا قصدي ان صعب يبقي واحد بس بيترجم وتبقي الترجمه فل الفل لان الناس شخصياتها مختلفه ممكن واحد يقول عليا دمي خفيف وواحد تاني يقول دمه يلطش وتالت ده بيستظرف ورابع كئيب.....................الخ

فالناس امزجتها مختلفه فنا كنت بقلك وانتا بتعدل فالترجمه خد راي ناس من اللي بتثق في رايهم واكيد منهم حلالا(خبرة) عشان توصل لنتيجه حلوة فالاخر يعني استشاريين

واكيد طبعا مش هينفع تعرض كل جمله للنقاش فالفورم لان اللي بيخشو هنا قليلين فحوار ان حد مش عجباه الترجمه ولا جمله بتبدنه يجي يتكلم عنها مش هينفع

الخلاصه انت هتعدل فالترجمه يبقي متسمعش راي نفسك بس عشان تاخد نتيجه حلوة وانتا ممكن تستخدم لغتنا البايزة من خلال تلميحات مش شرط تقول الشتيمه بوضوح زي زمان

بس خلاص

فهمت قصدك .. بس انا بتكلم على بعض الغلطات الكتابيه .. يعنى بالنسبه للناس اللى بتلعبها بالعربى .

يعنى كلمة مكتوبه بالمشقلب .. أو حرف قبل حرف .. الحاجات اللى من النوع دا .. إحنا مش بناخد بالنا منها علشان إحنا بنلعبها إنجليزى .

فا من العدل إننا نسأل الناس اللى بتلعبها عربى .. فى حاجه مضايقاكم ؟

(*رفال*ه تعبنا قوي)

ههههههههههههههههههههههههه

انا مش عارف الجمله دي هتظهر ازاي لظن انتوا فهمين قصدي.

بخلاف ذلك زي الفل.

شكرا .

Guest

Cool

Quote Originally Posted by Generozo View Post
    سورى يا بكر إنى شلت الرد بتاعك .. لأن الأستطلاع دا كان إضافه مش فى مكانها .. و إت�*ذفت .. و علشان ردك كان مبنى على الأستطلاع أنا �*ذفت ردك .

عموما لو عايز ترد هنا تانى طبعا برا�*تك .. و يا ريت لو كان فى أى ملا�*ظات أو �*تى أى ملا�*ظات من اص�*ابك .. تنقلهالنا هنا يبقى تمام

أسف للى �*صل و بالتوفيق

السلام عليكم انا ا�*مد يا رب تكونو فاكرنى المهم يا ريت ت�*دود من الكلام اللى مش م�*ترم شويه انا عارف انها لعبه جريمه كل �*اجه بس انت عارف يا جنروزو العادات المصريه ومفيش اب او ام يردو ان الابن يلعب لعبه فيها شتايم وكدة ممكن تقلل منها شويه واللغه العربيه �*لوه بس فى �*روف بايظه يا ريت تتظبط

ـــــــــــــــــــــــــ ــــــ
    the life of criminal

كلامك ص�* مليون في المية لكن خليك فاكر اننا مش بنسم�* للعب اقل من 18 سنة يعني بيبقي انسان مسئول عن تصرفاته وقراراته يعني بن�*ددها لمجتمع البالغين واي وا�*د بيلعب اللعبة دون السن الم�*دد ده بيبقي �*سب قراره هو وهو المسئول عن القرار ده
    خليك فاكر الاختيار ده

ال�*اجات ديه معموله عشان تقراها بجد مش تنفضوا ليها او تبقي مجرد اختيار كأنك بتعمل setup لبرنامج كل اللي عليك انك
    تدوس Next
    لا وجب القراءة بعناية
    كرايمز لعبة بالغين في الاول والاخر و عشان قاصر يلعبها لازم ياخد موافقة اهله عليها وهما يشوفوها ويقرروا
    اذن الموضوع مش بايدينا ا�*نا لعبة بالغين و على الناس انها تقرر يا تلعب يا متلعبش
    اما بالنسبة لل�*روف البايظة يا ريت تبلغنا بيها اول باول وان شاء الله هتتصل�*
    I should be banned!

Guest

Quote Originally Posted by AFUNA View Post
    كلامك ص�* مليون في المية لكن خليك فاكر اننا مش بنسم�* للعب اقل من 18 سنة يعني بيبقي انسان مسئول عن تصرفاته وقراراته يعني بن�*ددها لمجتمع البالغين واي وا�*د بيلعب اللعبة دون السن الم�*دد ده بيبقي �*سب قراره هو وهو المسئول عن القرار ده
    خليك فاكر الاختيار ده

ال�*اجات ديه معموله عشان تقراها بجد مش تنفضوا ليها او تبقي مجرد اختيار كأنك بتعمل setup لبرنامج كل اللي عليك انك
    تدوس Next
    لا وجب القراءة بعناية
    كرايمز لعبة بالغين في الاول والاخر و عشان قاصر يلعبها لازم ياخد موافقة اهله عليها وهما يشوفوها ويقرروا
    اذن الموضوع مش بايدينا ا�*نا لعبة بالغين و على الناس انها تقرر يا تلعب يا متلعبش
    اما بالنسبة لل�*روف البايظة يا ريت تبلغنا بيها اول باول وان شاء الله هتتصل�*
    شكرا يا عم افيونا